Strandgårdens Grundejerforening
Generalforsamling 31. maj 2025
Det Gamle Posthus, Gilleleje
Bestyrelsens beretning 2024/25
Indledning
Bestyrelsen vil gerne byde velkommen til nye medlemmer, der er kommet til i årets løb. Vi håber, at I er faldet godt til, og at I bliver glade for at bo i vores dejlige område.
Det har været et almindeligt arbejdsår for bestyrelsen hvor vi har haft en god dialog med kommunen om forskellige forhold og da asfalteringen af første fase af vores vejnet blev afsluttet i juni 2024 er vi også gået i gang med planlægningen og forberedelsen af fase 2 for asfaltering af resten af vores vejnet som forventes at kunne ske i 2027.
Vi vil gerne opfordre alle medlemmer til at engagere sig i foreningens arbejde. Jeres mening og stemme er vigtig for, hvordan foreningen skal drives, og vi håber, at der er nogen af jer, der vil tage en tørn i bestyrelsen, hvor der jævnligt er behov for nye medlemmer. Vi appellerer til at så mange medlemmer som muligt vil deltage i generalforsamlingen.
Konstituering
På første bestyrelsesmøde efter generalforsamlingen, konstituerede bestyrelsen sig som følger:
Formand Ole Stokholm Jepsen
Næstformand Michael Bach Kristensen
Kasserer Christian Bjerre-Pedersen
Sekretær Anne Jensen
Bestyrelsesmedlem Karsten Møller
Suppleant Morten Sparre Andersen
Møder
Seneste Generalforsamling blev afholdt d. 26. maj 2024 og ekstraordinær Generalforsamling blev afholdt d. 9. juni 2024.
Bestyrelsen har i perioden afholdt 4 bestyrelsesmøder.
Bestyrelsen har i perioden hovedsageligt arbejdet med flg.:
- Regnskab og økonomi
- Veje og dræn
- Hjemmeside og kommunikation
Økonomi
Regnskabet for 2024/25
Foreningens samlede omkostninger for asfaltering af vejene i fase 1 blev kr. 295.264 efter bidrag fra Højager Grundejerforening med kr. 52.105
Foreningens egenkapital ultimo regnskabsåret 2024/25 er kr. 559.458.
Budgettet for 2025/26
Budgettet for 2025/26 er estimeret til kr. 50.000.
Veje og dræn
Veje
Asfaltarbejde.
Første fase med asfaltering af Birkehusvej, Sandager, Lerager og Lysager blev udført i sommeren 2024 af COLAS som vi forhandlede kontrakt med efter en licitation. Som nævnt ovenfor er vi gået i gang med planlægningen af fase 2 som omfatter Strandager, Stenager og den sydlige vejbanehalvdel af Sommerlystvej som vi forventer vil finde sted i 2027. Vi har kontaktet Gilbjergskovens Grundejerforening for muligvis at få lodsejerne langs den nordlige vejbanehalvdel af Sommerlystvej til at dække omkostningerne for deres asfaltering.
Da arbejdet af fase 1 er udført tilfredsstillende til en konkurrencedygtig pris har vi besluttet at indhente et pristilbud/overslag fra COLAS på fase 2. Efter at have modtaget overslaget har vi besluttet at det vil være hensigtsmæssigt at vente med at få arbejdet for fase 2 udført, da økonomien ville være noget anstrængt.
Vi har bedt COLAS om at udføre nødvendige nødreparationer i foråret 2025 på Strandager, og nordsiden af Sommerlystvej. Arbejdet er blevet udført i begyndelsen af april og ved en fejl fra Colas lappede de også huller på sydsiden af Sommerlystvej, som dog er på Colas regning.
Fartbegrænsning.
Den ny asfaltering af vores vejnet har resulteret i at nogle trafikanter kører hurtigere og vi har derfor taget kontakt til Gribskov kommune for at konsultere dem om at kunne få fartbegrænsningsskilte. Lige nu har vi på Strandager fra Stenager og til Sommerlystvej skiltning med 40 km/t som vejledende. Vi vil dog gerne have 30 km/t som påbudt og derfor er vi bedt om at fremsende en plan som kommunen så vil konsultere politiet om og derefter melde tilbage.
Dræn
Der blev i efteråret 2024 gennemført tømning, sugning og rensning af fire vejbrønde på foreningens vejnet. Bestyrelsen har besluttet at der snarest igen skal foretages en oprensning, da brøndene ser ud til igen at være fyldte, og måske skal det i fremtiden foregå halvårlig for at begrænse større mængder af stillestående vand på vejbanen.
Bestyrelsen har også vedtaget at få lavet en oversigt over fælles dræn, og sørge for at disse bliver tjekket og renset hver halve eller hele år efter behov. Det er vigtigt at de grundejere, der har sådanne fælles dræn på deres grund, giver adgang til sådant arbejde.
Bestyrelsen skal i forhold til dræn og kloaker minde om, at vedligeholdelse af kloaker, afvanding, m.v. er et fællesanliggende, hvortil udgifterne afholdes af foreningen. Der må imidlertid ikke foretages noget, der kan bevirke forstoppelse eller ødelæggelse af hoveddrænledningerne med tilhørende brønde. Udgifter ved udbedring af skader eller forstoppelser af ledninger vil være at afholde af den eller de, der er årsag til den forvoldte skade, jf. deklarationer af 20. april 1950 og 2. maj 1951.
Kommunikation
Kommunikation fra bestyrelsen til medlemmerne foregår per e-mail og al information bliver desuden lagt på hjemmesiden. Kommunikation fra medlemmerne bedes sendt til foreningens e-mailadresse.
Husk venligst at give Bestyrelsen besked om ændringer af kontaktinformation også i forbindelse med ejerskifte.
Revision af foreningens vedtægter
Revision af vedtægterne blev godkendt på den ekstraordinære generalforsamling d. 9 september 2024. Det viste sig dog at der var behov for en tydeliggørelse (ikke en ændring) med at tilføje at de tre bestyrelsesmedlemmer der har adgang til foreningens konto har ”tegningsret”.
.
Bestyrelsen for Strandgårdens Grundejerforening
Ole Stokholm Jepsen, formand
Michael Bach Kristensen, næstformand
Christian Bjerre-Pedersen, kasserer
Anne Jensen, bestyrelsesmedlem
Karsten Møller, bestyrelsesmedlem